08 a 10 / 03 / 24 · Protos y Tipos 2024, a Saragossa

Tot a punt per la nostra primera vegada en el Protos y Tipos.

La trobada de Protos y Tipos és l'esdeveniment que Ludo, l'Associación de Creadores de Juegos de Mesa, organitza cada any per oferir als autors, editors, il·lustradors, dissenyadors gràfics, traductors, productors, mitjans i altres professionals del sector un espai obert on provar prototips i intercanviar experiències creatives.

Allà hi serem amb el ///MagLev>, els Quatre Pètals i el encara en desenvolupament Gimcana.

 RESUM

Havia sentit parlar d'aquest esdeveniment i sobre la seva gent, però la realitat va superar de llarg les expectatives.

Hores i hores de jugar a tota mena de jocs. A part de provar el Quatre pètals i el Gimcana, i rebre unes valuoses opinions sobre tots dos, vaig poder jugar a tot tipus de jocs, des d’euros durs, un tipus de joc que mai hauria jugat, a jocs party, més del meu gust i estil. Fins i tot vaig participar en la gestació d'un joc nascut la nit anterior.

Hores i més hores de parlar i intercanviar experiències amb creadors i creadores de jocs, de rebre informació sobre com funciona el mon de l’edició de jocs de taula (molt més lent i complexa del què em pensava).

I les editorials? doncs les que va conèixer no son tan ferotges com me les havien pintat (Diego, te debo una cena).

L’ activitat més desitjada i alhora temuda era l’speed dating, 6 minuts de rellotge controlats estrictament per la Imma a toc de xiulet, on tenies que presentar el teu joc a una editorial que prèviament t’havia seleccionat. Hem sento orgullós que la editorial Ludonova volgués veure el ///MagLev>, tot i ser un tipus de joc que no encaixa amb la seva línia editorial. Per sort meva, vaig ser l’últim joc seleccionat per ells, i vaig poder estirar els sis minuts i allargar l’entrevista. Gracias David por tu atención y tus consejos.

Jocs provats:

  • La fábrica de inventos, d’Héctor Carrión
  • Sankei, d’Aitor Vilchez
  • Wasa, de Guillem Coll
  • Crocodrile race, de Gerard Ribas
  • Constel·lations, de Guillem Coll
  • Supervillanos, d’Adrià Càmara
  • Fest Maker, de Jesús Mulero
  • Ars tempus, de Javier Mombiela
  • Olympic games, de David Bernal
  • La colonia, de Jaume Arché
  • Modernisme, de Francesc Albert i Guillermo Reyes

Moltes gràcies a totes les persones amb les que vaig compartir aquesta experiència, i a l’organització per la seva tasca, ja estic desitjant que arribi el PYT25.

Ah, i Saragossa què tal? Doncs més enllà dels bars i restaurants de 100 metres al voltant de l’hotel, no vaig tenir temps de res més.

Actualitzat a 29/03/24

Comentaris